نحوه اطلاع از وضعیت پیامک های ارسال و دریافت شده

 

دقیقا همانطور که در موبایلتان می‌توانید از طریق گزارشِ دریافت (Delivery Report) ببینید که وضعیت اس ام اس ارسالی شما چگونه است و آیا به دست مخاطب رسیده است یا نه، در سامانه پیامک مخابرات هم قابلیت مشابهی وجود دارد، با این تفاوت که پنل اس ام اس امکانات گزارش‌گیری بسیار گسترده‌تری دارد. در این مقاله قصد دارم قابلیت‌های گزارش گیری که در سامانه پنل پیامک مخابرات وجود دارد را به شما معرفی کنم.

در حقیقت ارزیابی نتیجه یک پیامک تجاری واقعاً مهم است. چراکه شما باید میزان بازخوردتان از ارسال پیامک انبوه خود را بتوانید بررسی کنید، بنابراین لازم دارید بدانید که چند نفر از مشتریان شما پیامک تبلیغاتی تان را دریافت کرده‌اند و متناسب با آن برای پیامک های بعدی در سامانه پیامکی خود برنامه‌ریزی کنید.

خب، حالا بگذارید با ۳ قدم اصلی برای سنجش بازدهی یک پیامک آشنا شویم.

 

گزارش‌گیری از پنل اس ام اس

یک سامانه پیامکی خوب به شما اجازه می‌دهد گزارشی کامل از ارسال خود دریافت نمایید. این گزارش مشخص می‌کند که چه تعداد پیامک به دست مخاطبان رسیده است و چه تعداد از آنها بازگشت خورده‌اند. به این ترتیب، تعداد دقیق دریافت‌کنندگان مشخص خواهد شد. برای آشنا شدن با نحوۀ گزارش در سامانه ملی‌ پیامک می‌توانید به راهنمای ما بخش گزارشات مراجعه کنید.

 

ثبت بازخورد پیامک

اگر می‌خواهید ببینید چند نفر از مشتریان شما واقعا به پیامک تبلیغاتی شما اهمیت می‌دهند، می‌توانید کاری کنید که آنها به پیامک شما پاسخ دهند. مثلا از آنها بخواهید در صورت تمایل به استفاده از خدمات شما عدد ۱ را ارسال کنند. حالا از طریق پیام‌های دریافتی می‌توانید ببینید چه تعداد از مشتریان شما به پیامکتان پاسخ داده‌اند.

 

اندازه گیری نرخ تبدیل

حال کافی است تعداد مشتریانی که از طریق این پیامک به دست آورده‌اید را بر تعداد پیامک‌های ارسالی تقسیم کنید تا نرخ تبدیل پیامک شما (منظور نرخ تبدیل مخاطب به مشترک یا مشتری است) اندازه‌گیری شود.

برای نمونه، زمانی که شما ده هزار پیامک ارسال کرده باشید و ۱۰۰ نفر در خبرنامه پیامکی شما عضو شده باشند، پس نرخ تبدیل شما ۱۰% است.

 

اندازه‌گیری بازگشت سرمایه

البته، همانطور که متوجه شدید، اگر قصد دارید دقیقاً میزان بازگشت سرمایه خود را از یک تبلیغ پیامکی اندازه بگیرید، لازم است که سود خود از مشتریان به دست آمده از ارسال مذکور را ثبت کنید. ثبت آن را تقسیم بر هزینه نهایی تبلیغ نمایید.

بگذارید به مثال قبل باز گردیم. شما ۱۰ هزار پیامک ارسال کردید و ۵۰ مشتری به دست آوردید. و این ۵۰ مشتری از شما ۱ میلیون خرید انجام داده‌اند. بنابراین، اگر هزینه ارسال را ۱۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم، نرخ بازگشت سرمایه شما حداقل ۱۰ برابر است.

 

و حرف آخر

اگر پنل پیامکی دارید، حتما به گزارش‌های خود دقت کنید، ببینید کدام پیامک‌های شما بازخورد بهتری گرفته‌اند و متناسب با آن پیامک ارسال کنید.

اما اگر هنوز پنل پیامکی ندارید ، حتما به خرید پنل اس ام اس فکر کنید

برای خرید پنل پیامک سفید یا ارسال به بلک لیست با شماره ۰۲۱۷۵۰۳۸۰۰۵ در تماس باشید

نوشته های مرتبط
پست های مرتبط با پستی که در حال خواندنش بودید
پنل اس ام اس مخابرات سنندج
نوشته شده توسط پرهام محمدی
پنل اس ام اس مخابرات بندرعباس
نوشته شده توسط پرهام محمدی
نوشته شده توسط پرهام محمدی
پنل پیامک برای خودروسازان
نوشته شده توسط پرهام محمدی
X
ارسال پیامک از اینترنت
ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه
مشاهده تعرفه ها

تماس با ما

تماس با ما

برگشت به منوی تماس ها

واتساپ ( WhatsApp )

واتساپ ( WhatsApp )

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

اینستاگرام ( Instagram )

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها