راهنمای نوشتن بهترین متن‌های تبلیغاتی برای پیامک‌

 

“تمام لباس‌های صورتی رنگ فروشگاه ما به مناسبت روز دختر با ۲۰% تخفیف به دخترهای خوشتیپ و جذاب ارائه می‌شود.”

چهارشنبۀ آخر اسفند ماه بود. من و سه تا از دوستانم چهارنفری حوالی غروب در خیابان ولی‌عصر بی‌هدف پرسه می‌زدیم، بدون اینکه مقصد مشخصی داشته باشیم. همان موقع روی موبایل یکی از دوستانمان با این اس‌ام‌اس تبلیغاتی مواجه شدیم، مربوط به فروشگاهی بود که دوست من همیشه از آن مانتو می‌خرید. آن سه نفر با دیدن این پیامک با شوق و ذوق تصمیم گرفتند که مسیرمان را به سمت آن فروشگاه تغییر دهیم و از فروشگاه و اجناس تخفیف خوردۀ صورتی رنگ دیدن کنیم. من از رنگ صورتی و شلوغی پیاده‌روهای اسفند بیزار بودم، اما زورم به آنها نرسید که دیدن فروشگاه را به روز دیگری موکول کنیم.

البته در نهایت من هم از آن فروشگاه برای خواهرم یک شال صورتی رنگ خریدم. اما حالا تمام این تجربۀ شخصی را برای چه تعریف کردم؟

چه چیزی در آن متن اس ام اس تبلیغاتی وجود داشت که در میانۀ خیابان مسیر ما را عوض کرد؟ چه چیز باعث می‌شود یک پیامک تبلیغاتی اینقدر سریع و بی‌واسطه در چند نفر انگیزه حرکت به سمت فروشگاهی را ایجاد کند و سایر پیامک‌های تبلیغاتی بی‌توجه و نخوانده رها شوند؟

در حقیقت این فروشگاه خیلی هوشمندانه یک ارزش را هدف قرار داده بود: “علاقۀ تعداد زیادی از دختران به رنگ صورتی”

رنگ صورتی برای خیلی از دخترها جذاب است. وقتی به این ارزش بها داده می‌شود و در یک متن پیامک برجسته می‌شود، هیجان دختران زیادی را برمی‌انگیزاند. اما این تمام داستان نیست. این دخترانِ صورتی‌پسند تعداد زیادی از دوستان، خانواده و آدم‌های دیگر را هم با علاقۀ خود همراه می‌کنند (مثل منِ بدبخت که هیچ علاقه‌ای به رنگ صورتی نداشتم). همین باعث می‌شود که به مرور کسب‌وکار شما توسط آدم‌های زیادی دیده شود.

اما چگونه ارزش‌های مشتریان را شناسایی کنید؟ قطعا این سوال یک جواب ندارد. مشتریان مختلف در زمان‌های مختلف چیزهایی متفاوتی برایشان ارزش است. شما نمی‌توانید با یک ارزش همه را به فروشگاه خود بکشانید، اما می‌توانید در زمان‌های مختلف ارزش‌های متفاوتی را هدف قرار دهید و پیامک ارزشمندی بر اساس آن برای مشتریان خود ارسال کنید. حالا محال است کسی متن پیامک تبلیغاتی شما را بی‌جواب بگذارد.

بعد از این مقدمۀ نسبتا طولانی می‌خواهم به شما بگویم چه ویژگی‌هایی یک متن پیامک فوق‌العاده از یک اس ام اس تبلیغاتی معمولی متمایز می‌کند؟

 

اگر جذاب شروع نکنید بازی را باخته‌اید

یک قانون در سینمای کلاسیک وجود دارد. “اگر فیلمی در ۱۰ دقیقه آغازین نتواند توجه شما را جلب کند، شکست خورده است و تماشاچی دیدن آنرا رها می‌کند”.

مشابه این قانون در متن پیامک‌های شما وجود دارد. در جهانی که ما هر دقیقه با حجم زیادی از نوتیفیکیشن‌های مختلف در شبکه‌های رنگارنگ مواجه‌ایم، دیگر کسی متن تمام پیامک‌های شما را نمی‌خواند. همانطور که می‌دانید هنگامی وقتی شما یک پیامک تبلیغاتی ارسال می‌کنید، شروع متن شما به صورت نوتیفیکیشن در مانیتور موبایل مشتریانتان نشان داده می‌شود، از طرف دیگر نرخ دیده شدن پیامک ۹۳% است.

بنابرین مشتریان شما با شنیدن نوتیفیکیشن پیامک شما به سراغ موبایل‌های خود می‌روند و شما نهایتا ۲۰ کلمه فرصت دارید که او را مجاب کنید که پیامک شما را باز کند. در غیر اینصورت متاسفانه شما مشتری را از دست داده‌اید، او پیامک شما را باز نمی‌کند و پیامک شما در انبار اس‌ام‌اس های تبلیغاتی بازنشده تلنبار می‌شود. پس شروع متن پیامک شما اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد.

 

اگر پیامک شما فایده‌ای برای مشتریان ندارد، پس ارسالش نکنید

خب، این جمله بدیهی است اما متاسفانه کسب‌‎وکارهای زیادی هستند که به همین نکتۀ بدیهی توجهی ندارند. اگر متن پیامک شما برای مشتری شما مفید نباشد نه تنها به این پیامک توجه نشان نمی‌دهد بلکه نسبت به سایر پیامک‌های شما هم بدبین می‌شود. به اصطلاح برند شما از چشم مشتری می‌افتد. تنها کافی است قبل از ارسال پیامک برای مشتریان، خودتان را جای آنها بگذارید و ببینید آیا اگر خودتان به جای آنها بودید، این پیامک برای شما مفید بود؟ آیا به آن اهمیت می‌دادید؟ آیا خود شما از دریافت یک پیامک تبلیغاتی بی‌فایده خوشحال خواهید شد؟

 

خدا را شاکریم که اس ام اس مختصر و مفید است

می‌دانید که برای هر اس‌ام‌اس تبلیغاتی در پنل پیامک یا پنل اس ام اس ۷۰ کاراکتر فارسی جا دارید که بنویسید. شاید تصور کنید که اگر بیشتر می‌توانستید بنویسید، اطلاعات بیشتری در مورد برندتان، خدمات، سرویس‌های پشتیبانی و تمام چیزهای دیگر به مشتریان می‌دادید. اگر چنین تصوری دارید باید به شما بگویم کاملا در اشتباه هستید.

متاسفانه با این سرعتی که جهان پیش می‌رود، فرصت شما برای نمایش برندتان کمتر و کمتر می‌شود. شاید برایتان ناراحت کننده باشد اما هیچکس حاضر نیست ۳ صفحه در مورد برند شما بخواند یا ۲ ساعت ویدیو تماشا کند تا با شما آشنا شود. در این شرایط همین محدودیت ارسال پیامک یک فرصت طلایی برای شماست که تمام مشتریان پیامک شما را بخوانند. قطعا یکی از دلایل محبوبیت توئیتر همین محدودیت کاراکتری است که در این شبکه اجتماعی وجود دارد. شما ناچارید حرف‌های خود را در ۲۸۰ کاراکتر خلاصه کنید و همین باعث می‌شود بیشتر دیده شوید.

به این محدودیت به چشم یک فرصت مناسب نگاه کنید و پیشنهادات ویژۀ خود را به کوتاه‌ترین شکل ممکن بنویسید.

به قول رهبر جنبش مینیمالیست “Less Is More” (کمتر، بیشتر است).

 

حس ضرورت در مشتریان خود ایجاد کنید و مهلت زمانی قرار دهید

تحقیقات علمی ثابت کرده، شما هم تجربه کرده‌اید وقتی مخاطب احساس ضرورت کند، تاثیرگذاری پیام شما چند برابر خواهد شد. برای اینکه حس فوریت را در مخاطب خود ایجاد کنید، می‌توانید یک تاریخ اتمام برای پیشنهادتان مشخص کنید و از مخاطبان بخواهید هر چه زودتر دست به کار شوند.

طبیعتاً هر چه تاریخ اتمام زودتر باشد، تاثیر پیامک شما بیشتر خواهد بود. اما باید آنقدر هم طولانی باشد که مخاطب فرصت واکنش نشان دادن داشته باشد.

 

در متن پیامک خود فراخوان عمل (Call To Action) قرار دهید

از مشتری خود درخواستی داشته باشید. تحقیقات علمی بسیاری به ما نشان داده است که مطرح کردن یک درخواست مشخص از مخاطب (که با نام تخصصی فراخوان عمل شناخته می‌شود)، می‌تواند یک تاثیر باورنکردنی در اثربخشی یک پیام داشته باشد.

پس یک خواسته مشخص از مخاطب داشته باشید تا بازدهی پیامک خود را افزایش دهید. برای مثال، از مشتری بخواهید برای گرفتن تخفیف، پیامک مذکور را به فروشندگان شما نشان دهد، یا او را به تماس تلفنی یا بازدید از یک سایت دعوت کنید.

 

با مشتریان خود صمیمی باشید

صمیمیت یکی از ارزان‌ترین و فوق‌العاده‌ترین راه‌ها برای برندینگ و ایجاد تاثیر مثبت در مشتریان شماست. ایجاد صمیمیت هم برای کسب‌وکار خودتان، هم برای مشتریان شما بی‌نهایت لذت‌بخش و دلپذیر است. یک بررسی در مورد کسب‌وکار خود انجام دهید. شاید صمیمیت همان حلقۀ مفقود شدۀ کار شماست.

یک حس صمیمی و دوستانه در متن پیامک خود ایجاد کنید و به مشتری نشان دهید برای او اهمیّت قائل هستید. برای این منظور می‌توانید نام مشتری را در زمان ثبت نام دریافت کنید و سپس، از این نام در متن پیامک‌های خود استفاده کنید. خبر خوشحال‌کننده‌ای که برای شما دارم این است که در سامانه ملی پیامک قابلیتی به نام ارسال هوشمند وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که پیامک‌های خود را با نام مشتریان ارسال کنید. برای آگاهی از نحوۀ عملکرد ماژول ارسال هوشمند به راهنمای ملی پیامک مراجعه کنید.

 

چند نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای مختلف

من یک مورد از این مثال‌ها را برای شما کامل بررسی می‌کنم و بررسی بقیه متن های تبلیغاتی را به شما در کامنت‌ها واگذار می‌کنم.

تخفیف ۲۰% کت و شلوار آلما برای خوش‌تیپ ترین دامادهای دنیا! البته فقط تا پایان فردا. همین الان با ما تماس بگیرید
همان طور که می‌بینید این پیامک در همان ابتدا با یک پیشنهاد هیجان انگیز شروع می‌کند، سپس با کلمه “خوش‌تیپ‌ترین دامادهای دنیا” علاوه بر ارزش و احساسی از صمیمیت را القا می‌کند، دستۀ خاصی را خطاب قرار می‌دهد که قطعا نسبت به سایر مشتریان به آن پیامک اهمیت می‌دهند. در پایان یک ضرورت و مهلت زمانی برای آن پیامک قرار داده است. فراخوان عمل آن هم که مشخص است.

الینای عزیز بالای ۵۰ هزار تومن از ما خرید کنید و ۵ هزار تومن از ما تخفیف بگیرید.
از خانه‌تکانی بیزارید؟ همین امروز با ما تماس بگیرید تا بهترین متخصص‌های خود را برای شما بفرستیم.
کیک‌های شکلاتی ما خود را برای حضور شما آماده کرده‌اند و قول داده‌اند ۲۰% برای مشتری‌های نازنین ما ارزانتر باشند. البته فقط امروز اینطور مهربانند.
تا ۳ نشه بازی نشه! دو پیتزا از ما بگیرید و پیتزای سوم را مهمان ما باشید. قبل از آن این پیامک را به ما نشان دهید.

 

در نهایت

برندینگ اصلا پیچیده نیست. کمی خلاق باشید، شفاف باشید، طناز باشید و حالا برنامه ریزی کنید، وقت بگذارید و پیامک‌های متفاوت ارسال کنید. خواهید دید به مرور چه پیشرفتی در کسب‌وکار شما حاصل می‌شود.

***

اگر علاقه دارید یک کمپین پیامک تبلیغاتی راه اندازی نمایید، با ما تماس بگیرید. کارشناسان سامانه پیامک مخابرات می توانند بر اساس نوع فعالیت و تجارت شما برای شما، روش و شیوه های تبلیغاتی تعیین نمایند و برای کسب درآمد بیشتر شما را یاری کنند.

برای خرید پنل پیامک سفید یا ارسال به بلک لیست با شماره ۰۲۱۷۵۰۳۸۰۰۵ در تماس باشید

نوشته های مرتبط
پست های مرتبط با پستی که در حال خواندنش بودید
افزونه لاگینی
نوشته شده توسط پرهام محمدی
انواع پنل اس ام اس
نوشته شده توسط پرهام محمدی
پیام صوتی چیست
نوشته شده توسط پرهام محمدی
نوشته شده توسط پرهام محمدی
X
ارسال پیامک از اینترنت
ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه
مشاهده تعرفه ها

تماس با ما

تماس با ما

برگشت به منوی تماس ها

واتساپ ( WhatsApp )

واتساپ ( WhatsApp )

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

اینستاگرام ( Instagram )

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها