User Avatar پرهام محمدی
متن پیامک تبریک شب یلدا

متن تبریک شب یلدا

 

انتخاب پیامک خوب و مناسب برای مناسبت‌های مختلف دغدغه بسیاری از مردم و صاحبان کسب‌وکارهاست. شب یلدا به عنوان یک آیین دیرپای ایرانی از مناسبت‌هایی است که همواره مورد توجه بخش زیادی از مردم بوده و برای آن برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام می‌شود. از جمله این دغدغه‌ها انتخاب متن شادباش مناسب و فاخر برای پیامک است که به‌ویژه در سال‌های اخیر هم از سوی مردم و هم در بازاریابی و اس‌ام‌اس مارکتینگ به کار گرفته شده است. در این مقاله بیست مورد از بهترین متن‌های کوتاه برای تبریک یلدا را گردآوری می‌کنیم تا کمی کار را برای افرادی که به دنبال پیامک‌های یلدایی هستند راحت کنیم.

 

پیامک‌های یلدایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

 

شب یلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی و از میراث معنوی ثبت شده در جهان است که در طی آن بلندترین شب سال با گذراندن مراسم و آیین‌هایی گرامی داشته می‌شود. این شب از غروب ۳۰ آذر آغاز می‌شود و تا طلوع آفتاب روز ۱ دی ادامه دارد. خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولاً در خانه بزرگان خانواده جمع می‌شوند و با خوردن خوراکی‌های مختلف مانند هندوانه، انار، میوه‌های خشک و تنقلات شب را می‌گذرانند. شنیدن خاطرات، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی بزرگان برای دیگر اعضای خانواده و همچنین فال‌گیری با دیوان حافظ از موارد مرسوم در این مراسم است. در زیر موارد کلی از چگونگی فرم و محتوای پیامک‌های ویژه شب یلدا را بررسی خواهیم کرد.

 

همچنین این موارد در خصوص پیامک‌های تبلیغاتی شرکت‌ها و مشاغل در این مناسبت نیز صدق می‌کند. کسب‌وکارها با استفاده از پنل پیامکی می‌توانند از قابلیت‌های ویژه‌ای که این سامانه دارد برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان و مشتریان خود بهره ببرند.

 

 

در پیامک‌های یلدایی سادگی و صمیمیت همیشه جواب می‌دهد

 

گاهی وقت‌ها بهتر است ذهن را درگیر موارد پیچیده نکنیم و وسواس بیش از حد به خرج ندهیم. جملات ساده تبریک همیشه کارایی دارد و گاه بهتر از هر پیامک دیگری است.

  • شهاب عزیز! یلدایت به شادی
  • سپیده عزیز! یلدا شاد باد! با آرزوی شادی و بهروزی
  • استاد ارجمند! یلدایتان مبارک! برای‌تان آرزوی بهترین‌ها را دارم.
ادبیات کلاسیک فارسی در پیام‌های یلدایی فراموش نشود

 

یلدا به عنوان یک جشن کهن ایرانی با ادبیات فارسی مانوس است و استفاده از ادبیات کلاسیک در پیامک‌های تبریک همچنان طرفدار دارد. به‌ویژه اشعار سعدی و حافظ، شاعران بزرگ ایرانی که از مضمون شب یلدا در تک‌بیت‌هایی استفاده کرده‌اند، می‌تواند جزئی از پیام‌های فاخز این شب باشد.

 

  • هنوز با همه دردم امید درمان است / که آخری بود آخر شبان یلدا را
  • چشم بر راهم که جانان کی رسد / با چمن سروِ خرامان کی رسد ؛ کی بشارت‌نامۀ روز آورند / وین شبِ یلدا به پایان کی رسد
  • ای دل مسکین برآید آفتاب روز وصل / غم مخور خوش باش کاین شب‌های یلدا بگذرد
  • ای دل عبث مخور غم دنیا را / فکرت مکن نیامده فردا را ؛ دور است کاروان سحر زینجا / شمعی بباید این شب یلدا را

 

محتوای شاد و پرامید در پیامک‌های تبریک شب یلدا فراموش نشود

 

با وجود آن که شب یلدا در آثار شاعران و ادیبان ایران اشاره به سیاه و تیره بودن روزگار و غم دیرپا و ماندگار دارد اما محتوای این شب، جشن و گردهم‌آیی شادمانه است. به همین دلیل پیام‌های امیددهنده می‌تواند یکی از مضامین اصلی پیامک‌ها باشد.

  • در نومیدی بسی امید است / پایان شب سیه سپید است؛ یلدا شاد باد!
  • یلدا، نماد پیروزی نور بر تاریکی، خیر بر شر و امید بر نومیدی مبارک!
  • شب یلدا، شب زایش مهر و نور و روشنائی شاد باد!

 

در پیامک‌های یلدایی می‌توان از طنز و محتوای فان استفاده کرد

 

به دلیل ماهیت جشن و شادی این شب، پیام‌های طنز و شوخی و فان نیز می‌تواند در سطح مناسب آن به کار گرفته شود. این البته به هیچ عنوان برای کسب‌وکارها توصیه نمی‌شود چون محتوای طنز در اس ام اس تبلیغاتی مانند شمشیر دولبه عمل می‌کند و می‌تواند در عین منافعی که دارد باعث آسیب‌های گسترده‌ای به برند نیز بشود. محتوای فان و طنز مربوط به جمع خانواده و دوستان است که اگر با طنز بی‌مایه و شوخی‌های آبکی مواجه شوند شماره فرستنده را بلاک نمی‌کنند. مثلا احتمال دارد که امسال به دلیل نام‌گذاری این روز در تقویم شاهد شوخی‌هایی با روز «ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان» در پیامک‌ها باشیم که موضوع جالبی است. یا بزرگان فامیل حق دارند همچنان از شعر زیر استفاده کنند. پس سخت نگیرید.

  • میان دوستان افتاده‌ای تک / رُخت هندونه، زلفت عین پشمک ؛ برایت می‌زنم اینک پیامک / شب یلدای تو ای گل مبارک!

 

از مضامین جدید ادبی در پیامک یلدایی برای مخاطبان خاص بهره بگیرید

 

درست است که شب یلدا شب شاهنامه و دیوان حافظ است اما شما حتما مخاطبانی دارید که در پیامک‌تان نیاز به اشعار مدرن و غزل و شعر نو دارید. در زیر به چند نمونه از این موارد اشاره می‌کنیم.

  • بمان که فلسفه این شب دراز این است / که یک دقیقه تو را بیشتر نگاه کنم
  • فال حافظ که بگیرند، همه می‌فهمند / کار عاشق فقط ای کاش به یلدا نرسد
  • قسم به نور که از شام تیره می‌جوشد / قسم به مهر/ به ارابه طلایی او/ سپیده منتظر است
از send to all و نوشتن نام‌تان در انتهای پیامک یلدایی اکیدا خودداری فرمایید!

 

این لطفی است که در حق خودتان و مخاطبان‌تان می‌کنید. یک پیام قالبی را برای همه فوروارد کردن و انتظار کشیدن برای پاسخ‌های مناسب گرفتن دور از شان شماست. این کاری است که در سال‌های اولیه همه‌گیر شدن گوشی‌های موبایل فراگیر شد و همان زمان نیز به پایان رسید. ادامه دادن این روش بی‌شک بر وجهه شما تاثیر منفی خواهد داشت. یک پیام ساده با ذکر نام مخاطب، خیلی وقت‌تان را نمی‌گیرد، اما تاثیر بسیار مثبتی دارد. همچنین نوشتن نام و نام خانوادگی در پایان پیامک از آن کارهایی است که مخاطب را زده می‌کند. شما یا برای کسی پیام تبریک می‌فرستید که او را می‌شناسید که قاعدتا او هم شما را می‌شناسد و شماره شما را ذخیره دارد. یا برای فردی که مطمئنید شماره شما را ندارد یا به تازگی با او آشنا شده‌اید پیام می‌فرستید. در این مورد بهتر است در اول پیام پس از درود و احترام خودتان را معرفی کنید و یک پیام تبریک تالیفی برای او بفرستید.

 

در کمپین‌های تبلیغات پیامکی ویژه شب یلدا چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

 

کسب‌و‌کارها بر اساس اهدافی که دارند در مناسبت‌ها کمپین‌هایی را مرتبط با نیازهای خود اجرا می‌کنند. با استفاده از پنل پیامکی و قابلیت‌های گسترده آن در ارسال انواع پیامک‌ها می‌توان کمپین‌های دقیق‌تر و موثرتری طراحی کرد. مقایسه قیمت پنل اس ام اس و سایر کانال‌های تبلیغات بازاریابی اس ام اس مارکتینگ را جزء به‌صرفه‌ترین کانال‌ها نیز دسته‌بندی می‌کند. شب یلدا یکی از مناسبت‌های ویژه است که کسب‌وکارهای مختلفی می‌توانند در آن فعال باشند.

 

  1. کسب‌و‌کارهایی که قصد اجرای کمپین تبلیغاتی دارند و می‌خواهند فروش محصولات خود را به واسطه تخفیف و فروش فوق‌العاده بالا ببرند.
  2. کسب‌و‌کارهایی که محصولات مرتبط با شب یلدا دارند. مثل آجیل فروشی‌ها، کسب‌و‌کارهای فروش پوشاک و فروش دکوراسیون برای به فروش رساندن محصولات با ترند شب یلدا و ترند پاییزی.
  3. کسب‌و‌کارهایی که می‌خواهند از موقعیت ویژه و تحرک خاص مردم در شب یلدا بهره بگیرند و برند خود را به مشتریان خود یاد‌آوری کنند.

در هر سه مورد، نکته نخست این است که متن پیامک باید کوتاه باشد، پس به هیچ وجه از ابیات بلند و متن‌های طولانی استفاده نکنید. عبارات همه‌پسند و ساده و تا حدی صمیمی می‌تواند راهگشا باشد. قبلا به ویژگی‌ها و نمونه متن تبلیغاتی اشاره کرده‌ایم، در اینجا نمونه‌ای از پیامک‌های تبلیغاتی درباره کمپین‌های ویژه شب یلدا را در زیر نشان می‌دهیم.

 

پیامک ویژه شب یلدا

 

  • به شادباش جشن باستانی یلدا تا ۲ آذر با کد زیر از ۲۵ درصد تخفیف خرید پوشاک زمستانی استفاده کنید.
  • تخفیف ویژه خرید آجیل با ارسال رایگان، تنها تا شب یلدا.
  • شمعی بباید این شب یلدا را؛ خرید آنلاین از کادویی چشمه با لینک زیر.
  • به آفتاب سلامی دوبار خواهم کرد؛ یلدا مبارک؛ فروشگاه آدینه.
  • محسن عزیز! برای شب یلدا بی قهوه نمونی! کد تخفیف خرید مجدد.
  • میوه‌فروشی بهار، در همسایگی شما، با تخفیف و سرویس رایگان به مناسبت یلدا؛ شماره تماس.

 

مناسبت‌ها فرصت‌های جذابی برای ارسال پیامک دوستانه و برگزاری کمپین‌های تبلیغات پیامکی است. برخی پژوهش‌ها نشان داده است که ارسال پیامک در روز مناسبت، چنانچه در آن مناسبت گردهم‌آیی و تجمع روی دهد مناسب نیست و بهتر است پیامک‌ها روز قبل ارسال شود. گرچه پژوهشی در ایران در این باره انجام نشده است. به هر حال، صاحبان کسب‌وکار و بازاریابان لازم است تا در تقویم محتوایی فصل خود به مناسبت‌های ویژه تمرکز کنند و از قبل برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند. در این مقاله نوع و فرم و محتوای پیامک‌های ویژه شب یلدا را بررسی کرده‌ایم و به ارائه پیشنهادهایی برای نمونه متون پیامکی پرداخته‌ایم.

نوشته های مرتبط
پست های مرتبط با پستی که در حال خواندنش بودید
نوشته شده توسط پرهام محمدی
نوشته شده توسط پرهام محمدی
افزونه ارسال پیامک وردپرس
نوشته شده توسط پرهام محمدی
X
ارسال پیامک از اینترنت
ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه
مشاهده تعرفه ها

تماس با ما

تماس با ما

برگشت به منوی تماس ها

واتساپ ( WhatsApp )

واتساپ ( WhatsApp )

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

اینستاگرام ( Instagram )

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها